Reflexe

  • Jak zob­ra­zo­vat ná­si­lí v di­va­dle?

    #
    MUŽ 004

    Tvůrci se často potýkají se zobrazováním násilí na jevišti. Má se zobrazovat v jeho „nahotě“, realisticky? Nebo je lepší jít cestou náznaku, vizuální metaforou?

  • Zmlá­tit a udat

    #
    MUŽ 004

    O nadčasovosti dramatického debutu Jana Nováka Čížci v provedení Divadla Nahoď.

  • Ztrá­ce­ní ja­ko úděl lid­ské­ho by­tí

    #
    MUŽ 004

    Reflexe inscenací Krásný nový den spolku Pomezí a Kéž bych na tebe po posledním tanci zapomněl palestinského umělce AbuJabera.

    an open window with a view of a foggy field
  • Za osob­nost­ní in­te­gri­tu

    #
    MUŽ 004

    Dva charaktery, dva klasické texty aktualizované s ambicí definovat současného muže, i tak lze vnímat současné adaptace Váni a Cyrana z Bergeracu od britských autorů.

  • Pa­tri­ar­chál­ní svět bez ot­ců

    #
    MUŽ 004

    Kniha Vzdálení otcové Mariny Jarre vyšla v italském originále v roce 1987. V českém překladu Kateřiny Vinšové až na sklonku loňského roku díky nakladatelství Meridione.

    person behind fog glass
  • Bou­rá­ní gen­de­ro­vých ro­lí v ur­ban fla­men­cu

    #
    MUŽ 004

    Umělci Rosalía a C. Tangana bourají ve flamencu tradiční genderové role, které mu dlouho dominovaly. 

  • To­lik tra­gic­kých tvá­ří ma­teř­ství / díl dru­hý 

    #
    ŽE­NA 003

    O dvou inscenacích Pravidla úklidu z A studia Rubín a Máma z Divadla pod Palmovkou.

  • Vy­prá­vě­ní o zná­sil­ně­ní

    #
    ŽE­NA 003

    Možná vás tento titulek odrazuje od čtení. Výstižnější jsem ovšem nenašla, jelikož tato reflexe pojednává o divadelních inscenacích, jejichž tématem je sexuální násilí na ženách.

  • To­lik tra­gic­kých tvá­ří ma­teř­ství / díl prv­ní 

    #
    ŽE­NA 003

    O dvou zahraničních inscenacích, které pojednávají o mateřství: #Motherfuckinghood a Medea´s Children.

  • Že­ny na­ru­šu­jí text

    #
    ŽE­NA 003

    O prozaickém debutu Narušení děje Emmy Kausc, který rozvířil kritickou debatu a v českém prostředí naznačil nový směr psaní. 

    aerial view of green grass field
  • Muž

    Tím, že jsou požadavky na muže sociálně konstruované a v neustálém pohybu, jsou často i vnitřně rozporné. Například dnes, kdy se spolu s požadavkem na citlivost a emocionální otevřenost stále drží požadavek výkonnosti a schopnosti mít věci pod kontrolou.

    Přečtěte si více o slovu tohoto čísla.