Reflexe

  • Od hu­mo­ru přes sar­kas­mus až k ci­to­vé­mu vy­dí­rá­ní

    #
    PRÁ­CE 005

    Druhá reflexe z festivalu Regiony, tentokrát o třech zahraničních inscenacích: Velcí lidé, SPAfrica, An-Ki.

  • Di­va­dlo ji­nak

    #
    PRÁ­CE 005

    První reflexe z mezinárodního divadelního festivalu Regiony, jenž se koná v Hradci Králové od roku 1996. Pár slov o inscenacích Misky, The Mountain a Crooners.

  • Slud­ge ži­vot ge­ne­ra­ce Al­fa

    #
    PRÁ­CE 005

    Několik slov o generačním Lil Drama v Alfredu ve dvoře.

  • Všech­no, co je dob­ré, je bí­lé

    #
    PRÁ­CE 005

    Adam Steinbauer se v inscenaci LásKKKa, kterou uvádí Švandovo divadlo, zaměřuje na xenofobii a nenávist k jinakosti.

  • Za­ne­prázd­nění ja­ko so­ci­ál­ní nor­ma

    #
    PRÁ­CE 005

    Socioložka Helen Hester a filosof Nick Srnicek v knize Až skončí práce: Dějiny domácnosti a boje za volný čas horují za postpracovní společnost.

    man sitting facing monitor
  • Strin­d­ber­gu, uvnitř jste že­na!

    #
    MUŽ 004

    O inscenaci Noc tribádek, kterou podle dramatu Pera Olova Enquista v HaDivadle režíroval Ivan Buraj. Hlavní roli Augusta Strindberga ztvárňuje Ivana Uhlířová.

  • Jak zob­ra­zo­vat ná­si­lí v di­va­dle?

    #
    MUŽ 004

    Tvůrci si často kladou otázku, jak zobrazovat násilí na jevišti. Ukázat ho v jeho „nahotě“, realisticky? Nebo je lepší jít cestou náznaku, vizuální metaforou?

  • Zmlá­tit a udat

    #
    MUŽ 004

    O nadčasovosti dramatického debutu Jana Nováka Čížci v provedení Divadla Nahoď.

  • Ztrá­ce­ní ja­ko úděl lid­ské­ho by­tí

    #
    MUŽ 004

    Reflexe inscenací Krásný nový den spolku Pomezí a Kéž bych na tebe po posledním tanci zapomněl palestinského umělce AbuJabera.

    an open window with a view of a foggy field
  • Za osob­nost­ní in­te­gri­tu

    #
    MUŽ 004

    Dva charaktery, dva klasické texty aktualizované s ambicí definovat současného muže, i tak lze vnímat současné adaptace Váni a Cyrana z Bergeracu od britských autorů.