Fotbal nenávidím. Nestydím se to říct. Ukrutná nuda. A to jsem se opravdu snažil. Hlavně kvůli tátovi, který fotbal tak miluje. Do míče jsem párkrát kopnul, ale nic ve mně nezaplálo. Zkusil jsem pak pasivní pozici u televize, ale přes veškerou snahu mi přišlo, že i tupé zírání z okna je zábavnější. O to víc mě překvapilo, jak jsem se bavil u inscenace baníček, ale, ale, ale v režii Jana Holce v ostravském Divadle Petra Bezruče.
Největší kulturní zážitek je dost absolutní kategorie, ale divadelně to pro mě je odvážná inscenace. Její odvaha nespočívá v artistní formě, ale v chytré práci s očekáváním diváctva. V sále bylo mnoho fanoušků slavného Baníku Ostrava v dresech a šálách a přes hodinu a půl se dívali na inscenaci o vztahu přítomných herců k fotbalu. A je třeba říct, že vztah některých z nich je stejně odmítavý jako ten můj. Mluví o tom, jak je nezájem o fotbal vylučoval ze skupin, do kterých chtěli patřit, nebo o spojení fotbalu se šikanou a násilím, ze kterého jde strach. Nastavují divadelně-fotbalovým fanouškům místy dost nemilosrdné zrcadlo. K tomu ale herci krásně zazpívají několik chorálů a udělají si srandu ze sprostých fotbalových říkanek, čímž si diváky, ale i fanoušky fotbalu opět získají. Je to chytré lidové divadlo. Způsob fotbalu, který bych ocenil i na střední škole. A možná by mi tenkrát podobná inscenace pomohla uvědomit si, že se nemusím přizpůsobovat většině, že místo ve společnosti mají i ti, kteří fotbal nijak zvlášť nemilují. Třeba jako herec Ondřej Brett, který vždy toužil spíš po zpěvu muzikálové Johanky z Arku.

