Umělci Rosalía a C. Tangana bourají ve flamencu tradiční genderové role, které mu dlouho dominovaly.
O dvou inscenacích Pravidla úklidu z A studia Rubín a Máma z Divadla pod Palmovkou.
Možná vás tento titulek odrazuje od čtení. Výstižnější jsem ovšem nenašla, jelikož tato reflexe pojednává o divadelních inscenacích, jejichž tématem je sexuální násilí na ženách.
O dvou zahraničních inscenacích, které pojednávají o mateřství: #Motherfuckinghood a Medea´s Children.
O prozaickém debutu Narušení děje Emmy Kausc, který rozvířil kritickou debatu a v českém prostředí naznačil nový směr psaní.
Španělská autorka Layla Martínez svým debutem Červotoč přináší do české společnosti přesně to, co potřebuje.
V Klicperově divadle vytvořili divadelní poctu Zuzaně Navarové. Inscenaci A pak usnu a vstanu... režíroval Pavel Khek.
Novela Flora Jonáše Zbořila, vydaná na podzim roku 2024 nakladatelstvím Paseka, rozšiřuje staré cesty lovecraftovského hororu a nebojí se přerůstat hranice žánru.
Letošní Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava, který se konal ve dnech 25. 10. až 3. 11. 2024, byl delší než ty minulé a nabídl více času vidět a prožít snímky i diskuze.
V posledních letech stále častěji vznikají divadelní projekty s environmentální tematikou, které jsou uváděny mimo divadelní budovy.
Nesvobodné režimy se snaží samizdatovou literaturu zničit prostřednictvím věznění podzemních vydavatelů či šikanou těch, kteří tyto svazky čtou. Liberální demokracii stačí jediný krok: zařadit do kalendáře významný den.
K vernisáži výstavy Brněnský samizdat 14. 10. 2024 v Moravské zemské knihovně v Brně.
Marieke Lucase Rijneveld vynesl anglický překlad debutu De avond is ongemak (v češtině S večerem přichází tíseň) prestižní Bookerovu cenu
V knize Etika queer sexu nabízí u nás téměř neznámý teolog Theodore W. Jennings radikální změnu pohledu na lidskou sexualitu.
Nejlépe lze pochopit význam slova udržitelnost z jeho opaku: neudržíme věci příliš velké, těžké, horké.