Reflexe

  • Při­je­li k nám Bez­ru­či 

    #
    OD­PO­ČI­NEK 006

    Ostravské Divadlo Petra Bezruče uvedlo v Praze adaptaci novely Krysař Viktora Dyka, Nepřítele lidu Henrika Ibsena a drama Pozdě příchozí současného dramatika Jordana Tannahilla.

  • Už ne­ní čas na to být co­ol

    #
    PRÁ­CE 005

    Kontextová reflexe inscenací Slučitelné díly a Noční můry s čápem marabu, které režíroval Tomáš Ráliš. Obě byly součástí festivalu Regiony.

  • Od hu­mo­ru přes sar­kas­mus až k ci­to­vé­mu vy­dí­rá­ní

    #
    PRÁ­CE 005

    Druhá reflexe z festivalu Regiony, tentokrát o třech zahraničních inscenacích: Velcí lidé, SPAfrica, An-Ki.

  • Di­va­dlo ji­nak

    #
    PRÁ­CE 005

    První reflexe z mezinárodního divadelního festivalu Regiony, jenž se koná v Hradci Králové od roku 1996. Pár slov o inscenacích Misky, The Mountain a Crooners.

  • Slud­ge ži­vot ge­ne­ra­ce Al­fa

    #
    PRÁ­CE 005

    Několik slov o generačním Lil Drama v Alfredu ve dvoře.

  • Všech­no, co je dob­ré, je bí­lé

    #
    PRÁ­CE 005

    Adam Steinbauer se v inscenaci LásKKKa, kterou uvádí Švandovo divadlo, zaměřuje na xenofobii a nenávist k jinakosti.

  • Za­ne­prázd­nění ja­ko so­ci­ál­ní nor­ma

    #
    PRÁ­CE 005

    Socioložka Helen Hester a filosof Nick Srnicek v knize Až skončí práce: Dějiny domácnosti a boje za volný čas horují za postpracovní společnost.

    man sitting facing monitor
  • Strin­d­ber­gu, uvnitř jste že­na!

    #
    MUŽ 004

    O inscenaci Noc tribádek, kterou podle dramatu Pera Olova Enquista v HaDivadle režíroval Ivan Buraj. Hlavní roli Augusta Strindberga ztvárňuje Ivana Uhlířová.

  • Jak zob­ra­zo­vat ná­si­lí v di­va­dle?

    #
    MUŽ 004

    Tvůrci si často kladou otázku, jak zobrazovat násilí na jevišti. Ukázat ho v jeho „nahotě“, realisticky? Nebo je lepší jít cestou náznaku, vizuální metaforou?

  • Zmlá­tit a udat

    #
    MUŽ 004

    O nadčasovosti dramatického debutu Jana Nováka Čížci v provedení Divadla Nahoď.

  • Ztrá­ce­ní ja­ko úděl lid­ské­ho by­tí

    #
    MUŽ 004

    Reflexe inscenací Krásný nový den spolku Pomezí a Kéž bych na tebe po posledním tanci zapomněl palestinského umělce AbuJabera.

    an open window with a view of a foggy field
  • Za osob­nost­ní in­te­gri­tu

    #
    MUŽ 004

    Dva charaktery, dva klasické texty aktualizované s ambicí definovat současného muže, i tak lze vnímat současné adaptace Váni a Cyrana z Bergeracu od britských autorů.

  • Pa­tri­ar­chál­ní svět bez ot­ců

    #
    MUŽ 004

    Kniha Vzdálení otcové Mariny Jarre vyšla v italském originále v roce 1987. V českém překladu Kateřiny Vinšové až na sklonku loňského roku díky nakladatelství Meridione.

    person behind fog glass
  • Bou­rá­ní gen­de­ro­vých ro­lí v ur­ban fla­men­cu

    #
    MUŽ 004

    Umělci Rosalía a C. Tangana bourají ve flamencu tradiční genderové role, které mu dlouho dominovaly. 

  • To­lik tra­gic­kých tvá­ří ma­teř­ství / díl dru­hý 

    #
    ŽE­NA 003

    O dvou inscenacích Pravidla úklidu z A studia Rubín a Máma z Divadla pod Palmovkou.